summersims3

Alla inlägg under mars 2014

Av Summer - 31 mars 2014 20:02

Hejsan! Tänkte skriva om TS3- Husdjur: Jag ÄLSKAR detta spel eftersom funktionen husdjur -såklart- förljer med. Man kan rida och tävla hopp, terräng och kapplöpning. Man kan köpa hopphinder, matskålar och burar till terrarie djur och fåglar. Jag har en bild när en sim som jag gort rider! Hoppas ni känner igen henne från familjen Leam... Det är Rose som rider på bacon!

   

Väldigt snygga bilder! XD

Men jag ska berätta lite mer:

Husjuren man kan ha:  Hund, Katt, Häst och-Om man hittar och förtjänar- enhörning+ terrarie djuren: Ödla, orm och fågel.

Enhörningen: Enhörningen är rätt lätt att hitta det är i en sjö istaden man får till- Jag är skit dålig på att komma ihåg namn- Men det är på natten- hur du vet att den är där ser man genom att ett norrsken sträcker sig över sjön. Man måste känna en upplaga djur för att enhörningen ska gilla dig- Det är några av varje sort- Ett måste enligt mig är att ha egenskapen Älska djur. 

Egenskaper: Älska djur, ryttare, älska katter och älska hundar. Vet inte om det finns fler.

Det kommer med så mycket kläder- kan inte förklara dem.

Hoppas det har varit till hjälp!  

Av Summer - 30 mars 2014 07:53

Rose ska gå på fest men hennes pojkvän är visst inte bjuden. Dem har bestämmt sig för barn.

 

Det är rätt roligt att se ens andra simmar i staden... hon har likadant hår som Rose.

 

Hon upptäcker att hennes mamma har ett hemligt liv hon inte visste om... ^.^

 

Sen tillbringar hon resten av kvällen med att gravidkräkas på festen.

 

Dem dansar till barnmusik eftersom Jacob* läst att det är bra för bebisen. 

*Jacob är hennes pojkvän.

   

Dem bestämmer sig för att gifta sig. Och båda två blir överlyckliga och flyttar hem till Jacob eftersom att varken Jacob eller Rose gillar hennes Styvpappa.

 

Efter det går vattnet... Rose bestämmer sig för att föda hemma.

Det blev tvillingar en flicka och en pojke.

 

Dem inreder rummet passivt för alla fyra... men Jacob vill ha ett barn till..!


Denise och Dayson fyller snart år dem gör en jättefest där alla äter upp tårtorna på verandan. Men jag glömde ta bilder.

   

Dem blir så söta!!! Deras hårfärg är en kompromiss av mammans och pappans.

Det var allt för mig... men ni måste se detta... efter graviditeten vill Rose rida eftersom hon inte kan det när hon är gravid...

 

...Hon blir överlycklig!


Hoppas ni gillar min blogg ni får gärna kommentera!!!

  



Av Summer - 22 mars 2014 18:36


Jag har gått med på en utmaning kallad Tonårsrymling. -mer info här-

Man behöver inte ha ett mod utan man kan:

1. göra en sliten tonåring och en random vuxen.

2. När du flyttat in dem på en tomt kan du skriva in "Testingcheatsenabled true"

3. Håll in shift och tryck på gubben.

4. Det kommer upp en flik/knapp som heter föremål... radera den.

5. Börja med uppgiften-info här-


Jag är inte helt och hållet uppriktig med reglerna, jag ser det mest som en kul grej.


Bilder:

  

 


Ja ni såg rätt! XD Hon satt på toan och åt!!!

 

Jag har valt att ha min Tonårsrymling barfota vart hon än är!

 

Ni ska få fler bilder på hur hon ser ut med finkläder, badkläder osv.

  





Av Summer - 21 mars 2014 15:05

Rose som är det ända barnet till hennes rika och ordentliga mamma och pappa blir väldigt förvånad när dem flyttar ifrån sitt nästan slott till en ny stad och ett stort men ändå mindre hus. Hon fattar ingenting.

 

Hon fattar ennu mindre när hon ser alla häst grejer som finns här.

 

Hon kommer iallafall bra överens med hennes nya granne som också tycks ha en väldigt dryg och snål far. Hon går fram till henne och hälsar artigt. Dem klickar nästa direkt och blir bästisar.

 

Hennes föräldrar ber henne gå till parken för att träffa kompisar. Och en fin flicka gör väl som hon blir tillsagd..?

Hon ser iallafall en kille med mycket konstiga kläder.

 

Men hon går ändå fram och hälsar och denna kille är också mycket trevlig.

 

Hon tycker inte om känslan i hennes kropp om att varken hennes mamma eller pappa kommer ihåg att det är hennes födelsedag idag. Hon ska äntligen bli tonåring.

Men när hon kommer hem ropar hennes mycket snälla mamma-hon tycker inte om sin låtsats pappa- på henne.

 

Och när hon kommer fram ser hon en mycket trevlig överraskning efter som hon har egenskapen ryttare sen hon blev född.

 

Hon döper hästen till bacon.

 

Hon blåser ut ljusen på tårtan och blir... en tonåring. Jag blev rätt nöjd med henne- jag behövde bara ändra kläderna hon blev rätt söt.

   

Här är ett foto på när hon blåser ut ljusen.

 

Nästa del kommer kanske innom kort beror på kommentarer eller gillanden! :-)  

Av Summer - 16 mars 2014 08:31

Alla saker är här ifrån.


Den första saken är en fin klänning som jag kan rekomendera för smala simmar! DOWNLOAD p.s tycker ni inte hennes min är skit kul!

 

Den andra saken är också kläder fast det är typ en kofta och jeans för tonåringar   . DOWNLOAD

Nästa sak är ett hus som jag blev förälskad i när jag såg det! DOWNLOAD


 

Det var allt som jag värkligen älskar! Det kommer säkert fler saker inom sin tid så komihåg att kolla in här!

Hoppas ni får användning av sakerna!


Av Summer - 15 mars 2014 19:42

Jo jag ska skriva om sims 3 det vanliga startpaketet.


Det är rätt kul eftersom man lär känna sims lite mer om man bara har detta. Det kan bli rätt tråkigt eftersom funktioner som husdjur eller att skapa ett band inte finns. Det passar väldigt bra för dem som inte har spelat ett annat sims innan eller medans eftersom man då inte får något sug efter typ husdjur. det är inte så komplicerat så det passar 7 eller 6 år uppåt etersom det kan vara bra att kunna läsa. Det är kanske inte dem roligaste eller snyggaste kläderna man får men då går det att gå in på denna sida! Där trycker du på det du vill ha och på download och sen vänta 10sec och sen dowload igen. På en mac klickar du på denna pilen:  och sen dubbelklickar på länken.

Det finns nog inge mer att skriva om sims3 startpaketet. Så Hej då! 


P.s För nerladdning tips se senare inlägg här!

Av Summer - 15 mars 2014 16:42

Fuskrutan får du fram genom att hålla inne shift+cmd+c Inte c först för då tar du en bild.


Innan du väljer familj eller skapar en ny tryck fram fuskrutan och skriv in "testingcheatsenabled true" -utan "- Med den kan du då dra upp humör på humörmätarna och vänskap med andra genom att öppna upp "alla mina vänner"-ngt liknande- Och dra upp den lilla mätaren nedanför bilden.

Koder:

50 000 simelons= Motherlode

Få på/av tankar och pratbubblor= HideHeadlineEffects on/off

Ingnorerar kostnaden när du köper tomt= Freerealestate

Låser upp uniformer och karriär kläder= UnlockOutfits -Måste dock göras skriva in den i "ändra stad".

Ett skämt= JokePlease

Få Tvillingar= ForceTwins

För att få mer saker att köpa-typ-= BuyDebug


Tips/Fusk:

För att få tjejer ät: 1-5 Meloner-Se till så att du är gravid på riktigt när du äter den-

För att få killar ät: 1-5 äpplen-Samma som ovan-

 

FÖR ATT FÅ LIVSLÅNG LYCKA:

Har du skrivit in "Testingcheatsenabled true" innan du väljer familj så kan du fixa det med livslång lycka.

Du ska gå in där du kan se hur mycket "Lycka" du har. Tryck mellan kistan och antalet "Lycka" du har. Lite Längre ner smatidigt som du håller inne knappen CTRL. Klicka runt ett tag för att hitta rätt ställe! 

 

 

Ungefär där någonstans som på bilden:

.     

När jag menar innan man väljer familj är det alltså huvudmenyn:

 

Ni ser tydligare där: ^.^

Av Summer - 15 mars 2014 14:34

Hej! Mitt/min första blogg och inlägg. Jag ska skriva om TheSims3 och fusk till spelet. Om ni inte gillar sims kan jag inte tipsa om min blogg, men om ni gör det så fortsätt läsa. Jag spelar på en Mac så jag kan inte tipsa om saker på en annan dator. Jag har inte många spel så det jag kan bäretta om är följande spel:

KvällsNöjen

Husdjur

SemesterParadis

och

In I Framtiden.

Det är dem spelen-om jag inte får fler- jag har + ett prylpaket: Design. 

Jag hoppas verkligen ni kommer ha det kul här!  

p.s Jag har ingen aning om hur man laddar upp bilder men det kanske kommer!

 

Tidigare månad - Senare månad

Jag...


Hej! Jag som driver denna sims3 blogg heter INTE Summer utan Tyra. Jag är elva år och älskar TS3! Jag fattar inte riktigt Pgc men ska nog ta reda på mer!
Jag kommer skriva om: Familjer, historier, utmaningar, nedladdningar, tips, fusk och spelen!

Letar du efter något?

Nyaste inläggen! (-:

Fråga mig!

9 besvarade frågor

Hur många!?

Hur många TheSims3 spel har du?
 1-3
 4-6
 7-9
 10-12
 Fler!

Ämnen...

Visa att du finns!

Besökare...

Vilken månad:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

If you aren't from Sweden...


Ovido - Quiz & Flashcards